Zwiększenie sprzedaży na blogu firmowym
Prowadzenie bloga firmowego to nie małe wyzwanie. Kiedy już jednak zdecydujemy się na założenie i rozwijanie bloga firmowego, warto robić w taki sposób aby przynosił on wymierne korzyści. Założenie bloga to krok w stronę marketingu cyfrowego firmy, a jego celem jest zwiększenie sprzedaży.
JAK TWORZYĆ LEAD’Y
Założenie bloga ma na celu nawiązanie trwałej więzi z czytelnikami, abyś mógł poprowadzić ich dalej w procesie zakupu. Najprostszą formą utrzymania relacji jest zachęcenie odwiedzających do subskrybowania przyszłych artykułów na blogu.
Powinieneś także mieć inne atrakcyjne produkty, materiały zachęcające do interakcji z Tobą jako sprzedającym (e-booki, webinaria, wideo), linki do innych artykułów na blogu oraz linki do stron produktów w Twojej witrynie, ułatwiające ich dostępność.
ROZPOWSZECHNIANIE BLOGA FIRMOWEGO
Kanały społecznościowe mogą generować duży ruch na Twoim blogu firmowym. Udostępnianie różnym stronom tematycznym artykułów i dobrych tekstów, może być korzystnym rozwiązaniem.
Jeśli masz wiarygodne źródła (social media, strony branżowe itp.), które prowadzą do Twojego bloga firmowego lub poszczególnych artykułów, to takie rozwiązanie może skutkować wysoką skutecznością generowania ruchu.
CZY TRZEBA BYĆ DOBRYM PISARZEM ŻEBY ZAŁOŻYĆ I PROWADZIĆ BLOG FIRMOWY
Czy musisz być dobry w pisaniu? Nie, nie musisz być dobry w pisaniu, aby mieć blog firmowy. Musisz mieć przede wszystkim dobre pomysły i wiedzę, którymi warto się podzielić.
Korekta i poprawa języka to zadania, które mogą zostać zrealizowane korzystając z usług lub zatrudniając pomoc z zewnątrz. Ważne jest, aby prowadzenie bloga odbywało się z zachowaniem poprawności językowej i braku wulgarnego języka, ponieważ szkodzi to wizerunkowi publicznemu.
Pisanie to rzemiosło, którego opanowanie wymaga czasu, więc jeśli myślisz o kosztach i korzyściach, może mieć sens, aby podstawowa działalność firmy dalej była wykonywana przez ekspertów, a realizacją tekstów e celu prowadzenia bloga, zajmowały się osoby mające doświadczenie w takiej dziedzinie. Pisarzom zawsze można przekazać wiedzę o produkcie, usługach bądź też zlecić współpracę z jakimś specjalistą z Twojej firmy. Niezależnie od wybranej metody, liczy się efekt i opłacalność rozwiązania w dłuższej perspektywie.