Proste techniki zwiększające sprzedaż
Jesteś producentem, twój produkt jest wyśmienicie przygotowany i może zostać wypuszczony na rynek. W takiej sytuacji jest coraz więcej przedsiębiorców w dzisiejszych czasach. Swobodne wyrzucenie produktu na rynek to zły pomysł. Jest to jeden z najważniejszych elementów marketingowych – wygląd tego, co klient będzie brał do ręki. Zastanówmy się czy poprzez konfekcjonowanie jesteśmy w stanie zmienić coś z naszej sprzedaży oraz w tym, jak klienci postrzegają naszą firmę?
Zwiększenie sprzedaży – bazowanie na prostych odruchach ludzkich
W handlu liczą się zyski, dlatego robi się wszystko, aby sprzedawało się jak najwięcej produktów. W tym temacie wszystkie chwyty są dozwolone. I właśnie jednym z nich jest odpowiednie przygotowanie produktu, zanim trafi do ręki klienta. Jest to konfekcjonowanie produktów, dzięki któremu możemy zwiększyć sprzedaż nawet kilkukrotnie! Klienci kupują oczami, to wygląd w przeważającej części ma wpływ na ich decyzję. Dlatego konfekcjonowanie towaru to obecnie dziedzina, w której nawet wyspecjalizowały się firmy produkujące opakowania! Pracują w nich świetni spece od marketingu. Z reguły w strategii firmowej są już opracowane gotowe wzorce mające na celu zwiększenie sprzedaży. A zatem fakt numer jeden – odpowiednie konfekcjonowanie towaru ma bezpośredni wpływ na to, czy produkt wyląduje w koszyku klienta, czy wróci na półkę sklepową.
Jak zmienia się postrzeganie firmy przez klienta – ocenianie po pozorach
We współczesnym świecie klient jest praktycznie zbombardowany najróżniejszymi produktami. Zawsze ma bardzo szeroki wybór. Można się z tego śmiać, ale wybieranie pasty do zębów trwa dobrych kilkanaście minut! Nic dziwnego, konfekcjonowanie produktów zawiera w sobie projektowanie opakowań tak, aby przyciągały nasz wzrok. Im więcej uwagi klienta w pierwszych kilku sekundach produkt wygra, tym większa szansa na jego zakup. A zatem konfekcjonowanie towaru to głęboko umiejscowiony element marketingu bezpośredniego, dlatego trzeba się zastanowić. Klienci oceniają po wyglądzie. I powszechnie opakowania wykonane schludnie, “ze smakiem”, są znacznie częściej wybierane niż krzykliwie kolorowe, natarczywe produkty. W oczach klienta bardziej modne jest kupowanie produktów eleganckich – podświadomie nawet w wyborze pasty do zębów kierujemy się często estetycznym opakowaniem.