Jak stać się posiadaczem Google Tag Manager?
Sprzedaż internetowa liczona jest w “kliknięciach”. Ciężko byłoby je liczyć samodzielnie, dlatego powstało narzędzie, które nie tylko rachuje, ale i daje wyraźny sygnał sprzedawcy o tym, co jest dobre, a co należy poprawić i w którym miejscu. Google Tag Manager zyskuje coraz większą sympatię internetowych sprzedawców. Dlaczego?
Google Tag Manager – przycisk wiele znaczy
Prowadząc sklep stacjonarny, co jakich czas przeprowadza się remanent lub na bieżąco widzi się statystyki ubywającego towaru. Prowadząc sklep internetowy? Najważniejszym elementem w jego zarządzaniu jest analiza sprzedaży, która przejawia się przez kliknięcia. Klient szukając odpowiednich dla siebie produktów “klika”. Kiedy wrzuca towary do koszyka – “klika”. Kiedy wreszcie za nie płaci – “klika”. Ścieżka od wejścia potencjalnego klienta do sklepu internetowego i jego wyjścia ze zrealizowaną transakcją jest bardzo długa, a każdy przycisk i witryna są istotne i dają sprzedawcy dane do wyciągania wniosków. Jakie?
– Przycisk “dodaj do koszyka” – oznacza zainteresowanie danym towarem, ale nie oznacza jeszcze jego kupna i zarobku;
– Przycisk “zamów” – oznacza, że klient jest już na tyle zainteresowany towarem, że jest gotów podać sprzedawcy swoje dane do wysyłki, ale wciąż nie zapłacił za produkt;
– Przycisk “zapłać i wyślij” – oznacza, że produkt osiągnął sukces i sprzedaż doszła do finalizacji.
Wiele opcji i wiele przycisków, słów i tagów. Wszystkie trzeba mieć pod kontrolą, dlatego warto posiadać narzędzie google tag manager. Dlaczego?
“Tagowanie” w rękach szefa
Google Tag Manager w kompletny i poukładany sposób wspiera sprzedaż sklepu internetowego, gdzie ważny jest nie tylko produkt, ale jego sposób wyeksponowania i przekazu.
Narzędzie Google Tag Manager służy temu, aby właściciel sklepu internetowego mógł sam, o dowolnej porze i miejscu, konfigurować soft i decydować o tym na jakich podstronach i w którym miejscu mają się uruchamiać zadane przez niego kody. Po co?
Ponieważ właściciel sklepu internetowego stale monitoruje postęp działania i sprzedaży. To on wie najlepiej który produkt się sprzedaje i który przycisk “klika się” najchętniej. Google Tag Manager jest więc narzędziem dla właścicieli sklepów internetowych, którzy nie chcą czekać na poprawki wprowadzane przez programistę. Dzięki narzędziu, modulacja sprzedaży leży w rękach samego właściciela.
Jak pobrać Google Tag Manager?
Aby wejść w posiadanie narzędzia i cieszyć się jego funkcjonalnością, należy wykonać kilka kroków:
– zarejestrować się i założyć konto;
– konfiguracja kontenera;
– dodać kod Tag Manager;
– dodać tag;
– dodać reguły;
– publikować.